Monday, June 21, 2010

2 minggu???

praktikal nak habis....hmmmmmmmmm....lepas ni bnyak la tnggungjwb kat kolej n my studies.....huhuhu....bercakap pasal belajar aku terpikir kena sekarang kita mesti mempunyai ilmu dan pengetahuan yang tinggi??ape yg korang rase berdasarkan ayat tu??/hmm..sekarang pihak kerajaan menyarankn supaya rakyat malaysia pandai dalam semua bidang,ibubapa sekarang menatang minyak yang penuh untuk anak-anak supaya pandai belajar....tapi msih da yang belum terjaga dari tidur dengan ape yang ibubapa dan kerajaan buat untuk memajukan negar kita...........masih dengan main-main, dan macam-macam lagi....pernah ku terfikir di hati ini bila ku melihat rakan-rakan sekolah rendah yang msih lepak dan bermain-main tetapi tidak sedar negara sekarang bergerak pantas dan menuju ke depan..walaupon bergerak pantas mestilah seiring dengan akhlak yang baik supaya kita dapat melahirkan umat yang bijak dari segi intelektual dan rohani serta semangat untuk hidup di dunia ni...terlalu bnyak aku berkata-kata..entah kenape??sebb aku rase hati aku terdetik untuk berfikir sejenak dengan dunia yang akan ku alami pada masa akan datang......jikalau kita tidak terjaga lebih awal,kita mungkin akan terbuai dengan mimpi yang indah tanpa hala tuju..sedarla wahai kawan-kawan ku.................hmmmmmmmmmmmmm..ceh mcam buat ceramah pulak...bukan untuk kawan2 tetapi untuk saya jugak.....sekarang berita yang terbaru pasal UPSR dan PMR akan dimansuhkan???????????????????adakah satu berita yang baik??atau sebaliknya??????????sama-sama kita berfikir demi maruah dan bangsa kita sekarang,......................




hmmm.....ape kaitan 2 minggu tu dengan ceritaku???heheheh..selingan..
apa yang ingin saku ckp 2 minggu lagi latihan praktikal ku akan berakhir....x sabar nak belajar...UiTM menunggu ku....ceh2..............aku rase aku lebih suke belajar dari bekerja buat mase skarang.........buat mase sekarang la......tapi aku tak megetahui kalau kedepan hari................insyaallah..........aku misi visi dan misi dalam hidup ku akan ku gapai sehingga dapat..amin................:-))



FREE FOR GAZA...............
disamping kita bergembira seharusnya kita tidak lupa pada yang menderita.............
aku harap ALLAH bagi balasan yang setimpal besar kepda ISREAL atas ape yang mereka lakukan terhadap penduduk PALESTIN...........................AMIN................





ni muka time nak g exam PHILOSOPHY.............pagi2 lagi...sbb tu mate sepettttttttttttttttttttt...
he2....sepet  sangat...tapi bersyukur nasib baik da mata..........AMIN..........


k la nanti sambung lagi.....................salam..;-))

No comments:

Post a Comment