Saturday, February 20, 2010

seketika DI BILIKKU.........(((((

saya,ika,k.tini dan acha berada dalam bilik saya..kami bercakap pasal kehidupan masign2 dan saling berkongsi pendapat dan pengalaman dalam mengharungi onak dan duri sepanjang bergelar pelajar dan tanggungjawab sebagai anak dalam sebuah keluarga kepada...dalam mendengr cerita masing2,tiba2.............
hatiku begitu terusik dan sedih serta kagum dengan kawan ku ini apabila mendengar cerita nya,kepayahanya,lagi menyedihkan mengenai dia kehilangan ayahanda tersayang 2 tahun lepas...mata hendak menyatakan hati nya sedih tapi dia menahan dengan tabah supaya saya x dapat meneka bahawa dia sgt menrindu arwah ayahnya...lagi2 ayahnya pergi sama tarikh dengan kelahiran Nabi Muhammada saw pada 12 rabiulawal...saya tahu dia nk berkongsi dengan saya dan saya sgt sedih tapi saya rase saat tu saya bertuah kerana saya masih mempunyai ayah tapi klau saya di tempat dia pon saya akan rase sedih......mendengar cerita kawanku ini,mengenai pesanan dan tanda2 sebelum dia pergi,terlintas dalam fikiran,kawanku ini ada menceritakan bahawa kebiasaan nya ayah kawanku ini akan menghantar kawan ku dengan cium,ucapan selamat dan smoga dapat belajar tapi kata kawanku pada hari terakhir dia melihat dan menatap wajah ayahnya,dia berasa kelainan dan rase sayu dalam hati serta sedih untuk berjauhan..namun urusan dia sebagai pelajar untuk mengejar ilmu mesti diteruskan............sebak,melihat ayahnya melambai dan mengatakan sesuatu kepada anaknya iaitu kawanku ini...,KALAU AYAH TAK DA,AYAH PERCAYA KAT ALLAH,KEHIDUPAN ANAK AYAH INSYAALLAH AKAN BEJAYA,REZEKI ANAK2 AYAH NI ALLAH DAH TETAPKAN KAT MANA2'



mendengar ucapan tu membuat saya tersentuh dengan luahan seorang bapa yang akan pergi tapi kita tak tahu bila hujung nya hayat ini.........itulah di katakan TAKDIR.....kita tak dapat mentafsirkannya,tapi hanya ALLAH yang maha mengetahui semua tu..........JODOH,PERTEMUAN,KEHIDUPAN,AJAL DAN MAUT SEMUA DI TANGAN TUHAN...kita sebagai manusia hanya mampu merancang dan berdoa je........ya Allah,mintak la kehidupan aku sebagai hamba mu berjalan dengan lancar dalam menempuh onak dan duri dalam kehidupan ini....aku hanya mausia biasa sahaja....permudahkan la kerjaku,setiap yang kau timpakan masalah da hikmah di sebalik nya dan aku tahu hikmah tu la memberi kita semangat dalam meneruskan kehidupan di dunia ini....jodoh kan lah aku dengan seorang yang menerimaku seadanya aku,membahagiakanku,mencintai ku sepanjang hayat aku serta sanggup membimbingku ke jalan yg diredhai oleh Mu....sejahtera kedua ibubapaku,hindari mereka dari masalah dan musibah serta hindarkan mereka dan aku dari penyakit.......Amin......ya roballalamin......




berbalik kepada cerita kawanku itu,aku berdoa semoga beliau tabah menghadapi dugaan dan menjadi role kepada adik2 dia....moga berjaya ye kawanku...amin......


lepas tu,kitaorg sempat bercerita pasal masa depan...biasa la kalau bercakap sesama perempuan ni ada je yg nak diceritakan nya kan......so,phm2 la yerk kwan2 ku.......

so tu je saya boleh kongsi untuk hari ini......jumpa lagi.....:)))))

p/s: SETIAP YANG ALLAH SWT AMBIL ITU,DIA AKAN BAGI BALIK YANG LEBIH BAIK DARI TU....so renung2kan la kawanku...

No comments:

Post a Comment