Friday, March 12, 2010

MENGENALI lelaki bernama..........................????

nnti saya cite....not this time k...nk tdo...rest ngantok......assalamulaikum...:-)))

kita sambung kembali...............
saya bkan la mengenali tetapi cm ne nak ckp kami x pernah bercakap event berjumpa setakat ni.....first time saya jumpa dia nih time MPP ri tu..kat pusat sukan....x ngat tarikh nye tapi mmg ari tu....
kisah dia cm ni,saya pi main bola tampar dengan kawan saya,aya...kebetulan keputusan pemilihan MPP akan tahu pada petang tu,so sbg sokongan kepada kawanku, AZHARUL dan AZAM,saya pon pegi la wakil bdak2 pmpuan AD...boleh kira dalam 10 org je yang datang support alhmdunillah,kedua2 kawan saya menang...amin....moga diorang jalankan tugas diorang sebagai pemimpin.....berbalik kepada cerita saya ni,tetiba bila saya duduk kat kerusi ni,sebelah kanan saya tempat kawan saya,aya sebelah kiri saya kosong,da la lelaki yang bernama hamba allah datang tnya,'x de org ke ni??saya ckp la ,x de..duduk la...enth kenape nk bagi dia duduk...lagipon saya jarang nak kasi tempat kat org yang saya x kenali...huhu...kami saling bertanya,x tanye name dalam bnyak2 kami tanye,pasal kos ape awk ambik,nape dtg ke sni??sokong sape n bla2.....tup2 saya berpaling je ke kiri saya dah tak de hamba allah ni..entah mane la dia pegi.....dalam ati saya adakah lelaki ni mesteri??ceh...konon2 kan....never mine,saya x kisah...klau ALLAH nak tunjukkan saya betulkah lelaki ni mmg akan berjumpa dgn saya..saya akan jumpa hamba allah ini....so pada hari tu saya berserah kepada allah sebb kalau jumpa sekali lagi sgn hamba allah ni biarlah saya tahu name nya..walaupon bkan pasal diri dia......pasrah jugak x tau nama tetiba bercakap kan.....saya ckp tak pe la...mybe da hikmah ni..saya pon balik la ke kolej kenanga.....

nak cakap allah maha mengetahui.....saya dipertemukan lagi dengan hamba allah ni di program Forum Syurga cinta@cinta syurga...........ari tu saya agak bzi sebb jadi biro program....dh nak start program,hujan rahmat turun....saya ada meeting lagi kul9..mcm2 berlaku mase nak menyelamatkan brg2 teknikal takut basah....nnti ktorg kena ganti..huuu..huu....basah sangat baju kurung yang saya pkai...basah kuyup semua JPK yang bertungkus lumus pada malam tu n saya berterima kasih kepada beberapa JPK perindu yang sanggup tolong kami pada malam itu..hanya allah yang dapat membalas jasa baik kamu sekalian..amin...ok,lepas saya tlong angkat ape yang patut,saya pon terus menuju ke blik gerakan untuk meting bersama MPP......malu..dah la basah kuyup ni...sdih plak tu,,tapi saya hanya mampu tersenyum sahaja bila masuk kerana buat kali kedua saya melihat seorang lelaki yang bernama hamba allah tersebut...hmmm.....terkejut.....betul ke ni??...ape la ni..mimpi ke ni? semua bermain di fikiran ku...saya pon duduk la....sambil kebingungan.....da hikmah disebalik semua ni...mmg betul....allah maha mengetahui....kita hanya mampu merancang...........saya bukan ape,cuma nak tahu nama dia sahaja....

dah 2 minggu berlalu
pada hari rabu yang lepas(10 Mac 2010)....niat d hati mmg dah x niat nak berjumpa..tapi tula nak bagitau bahawa allah nak tunjukkan....kat DC,tgah makan dgn yati n syara,saya tetiba terpandang kat hamba allah,dia pon tgh pandang saya,so mmg nak tunjuk hikmah nya hamba allah ni dah berpunyer dan dia berjalan dengan seorang perempuan...mybe awek dia kot..lpas tu saya nekad,x payah la...dah x de peluang nak kenal hamba allah ni....so,mulai saat tu saya dah pasrah bahawa da hikmah saya x menegtahui nama yer.....sedih pon da tapi x pe saya mendoakan agar beliau dan awek nya bahagia hingga ke akhir hayat..amin....

MAKSUD NYA DISINI,SAYA TAK PERNAH MENGENALI LELAKI ITU YG BERNAMA HAMBA ALLAH.....


focus pada pelajaran k dee fadhilah....hehehh:-)))))....tu jela yang mampu saya sahre dgn kawan2 sekalian....

No comments:

Post a Comment