Friday, March 12, 2010

PANAS....SEJUK....kehidupan di kampus...

assalamualaikum .....rase2 dh lame x mnulis,bkan tk nak menulis tapi saya mmg bzi dgn assgment,mockup,presentation all about to be a good student....tapi insyaallah walaupon bzi saya sgt bertuah kerana saya masih idup dalam keadaan sihat walafiat,..amin....beberapa hari lalu saya sangat tertekan dgn kerja-kerja projek,saya takut sbnar,takut ape yg kita impikan,x dpat....tapi alhmdunillah....setiap yang berlaku da hikmah nya...mmg da hikmah..saya percaya kepada ALLAH swt...walaupon dgn kerja2 jpk saya bnyak,tapi saya dapat imbangkan kerja2 akademik...alhmdunillah....kalau kita dah wat yang terbaik,allah akan bagi dengan setimpal yang kita usahakan.....

3.00 ptg12 mac 2010
....mockup dh siap,poster x siap,ati gelisah takut kena marah kat lec....saya klau ke kelas dgn kwan ku iaitu yati..yati puyer keje bnyak lagi x siap..nk nangis2 dia tapi saya ckp kat dia dia kena pi gak pra-assement...mark lec ambik...last2 dia pi dgn saya kat fac,dengan berbekal motor AFU 1633,saya bwak semua brg dgn beg2,moutinboard,bnyak sgt n sarat atas motor tu tapi saya sangat bangga kerana orang lain bukan macam saya,dapat bawak brg2 yang bnyak tu sedangkan bdak2 kos lain hnya membawa pen n kertas untuk ke kelas tapi saya lain..saya terima keunikkan kos yang bernama budak AD.....berbalik kepada cerita yati td,dh letak brg kat depan2 fac,tepi park lec n dekan,x de sorang tlong ambik kan...agak sedih tapi mybe kwan2 lain tgh sibuk dgn work msing2 untuk present....yati dan saya pon pi seroja nk print....yati x siap2 lagi poster,saya dh print dah....saya sempat siapkan walaupon buruk sgt2..malu nk cite....hu22.....yati give up,saya ckp jgnnnnnnnnn.....buat je...dengan kemmpuan kita...semua lec dh da,sy dgn yati je lum siap prepare...sampai 4.10 ptg baru kitaorg gerak g foyer.sampai foyer assesment dh nk mula..gelbah sgt2...tuhan sahaja yang tau..x tmpal lagi mcm2 la.........tapi da hikmah di sebalikNya...........ALLAH maha Mengetahui....alhamdunillah pra assesement berjalan dgn lancar dan yati puyer pon ok tapi da kena toucap skit2....toucap skit2 maksud nyer bnyak la tu..huhuhu..............:-))))alhamdunillah sangat2.....yati pon dah ok....ktorng mggu ni sgt gelabah,gelisah dan gila la skIt...hehehhe dgn work project ni....tapi da hikmah di sebaliknya..............setiap kali saya sering gunakan da hikmah disebaliknya......memang itulah jawapan yang tepat untuk semua yang bergelar manusia apabila melakukan perkerjaan atau sebaliknya...........arap2 semua dapat paham ape yang saya cuba terangkan.............blik pra assesmnt kena ujan,sedih.....Hujan Rahmat..............amin...............

7.00 ptg-sampai kolej....yati syara ajak makan saya ckp da hal x leh join....diorang ok...
rase time tu penat ilang skit tapi perut lapar....walaupon pnat tapi ati masih menyatakan tidak...

8.10 mlm-ika dan saya pi mkan malam umah tuan haji Yusof kat s7..puyer la cari leh sesat la plak tapi alhmdunillah jumpa gak.................dapat mkan plak best2,ketam,udang(semua ika amik)ikan bawal(my fov),semua2 la....rezeki dapat makan sebb dari semlam x makan...................terima kasih tuan haji bg saya makan.................nnti jemput lagi k..huhhu(tuan haji buat majlis skit...)

12.30...dh kenyang balik.....kolej tercinta KENANGA...huhuhu

-walaupon penat tapi itulah d namakan sebagai seorang pelajar.............selagi mata x tertutup selamanya.... selagi itu kita msti menghargai nikmat yang kita ada....tido pelajar hanya 2-5 jam sahaja,kalau nak tido lebih nanti akan tiba masanya......................renung2kanlah.........................jumpa lagi......ek lupe......jely saya amik bnyak bawak balik kolej bg k.tini n ika....sedap..lame x mkn......assalamulalaikum

No comments:

Post a Comment