Tuesday, September 20, 2011

Datangnya Hikmah dalam pelbagai bentuk....

assalamualaikum..sambil aku menulis entri ini,telinga ku di dendangkan lagu-lagu nasyid dari kumpulan raihan...terasa jiwaku tenang bila mendengar lagu-lagu tersebut malah memberi kesan yang mendalam supaya diriku ini selalu dekat dengan allah swt...amin..insyaAllah...kuatkan lah semangat ku Ya Allah...diharapkan hatiku ingin tidak lalai dengan dunia dan jaga lah adat susila ku sebagai muslimah..Amin.............
okey berbalik kepada tajuk Datangnya hikmah dalam pelbagai bentuk maksud nya ialah hari ini saya menerima satu berita yang baik..insyaallah....sudah 2 atau 3 minggu saya mencari kerja sambilan......makluman la saya sekarang belajar..ingat nak bekerja sambil belajar untuk menampung kos sara hidup di shah alam..tak kan la saya nak minta dengan abah saya.........alhamdunillah..bersyukur kepada Tuhan kerana telah memberi sesuatu hikmah yang tak ternilai bagi saya disaat saya sangat lemah dan hampir putus asa sebelum..berkat kesabaran saya (ya,saya seorang yang SABAR) alhamdunillah allah kurniakan sifat penyabar dan redha dalam diri saya kuat...saya dapat tawaran khidmat siswazah di fakulti saya dengan bayaran tiap-tiap bulan disamping saya mencurahkan bakti kepada nya............boleh dikatakan kerja yang tidak susah bagi saya kerana ditempat itulah juga saya belajar sekarang..............saya tidak mempersoalkan gaji atau duit,cuma dengan adanya kerja ini dapatlah sedikit sebanyak mengurangkan beban dan kos sara hidup saya ini............alhamdunillah bersyukur saya kepadaNya................

APA yang saya dapat simpulkan di sini.........sifat SABAR,REDHA,terhadap ujian allah swt itu penting dalam diri kita sebagai umat islam........hamba allah...Allah menggalakkan supaya kita terus berusaha jangan sesekali berputus asa,jikalau kita berputus asa maka sesungguhNya allah swt sangat tidak suka akan sifat suka mengalah..........sifat dari syaitan murka......Ya ALLAH Ya Tuhan ku,aku bersyukur kerana aku masih dijalanmu,jangan sesekali Kau pesongkan hatiku ini,sentiasa beringatlah wahai Fadhilah,jangan kamu sesatkan diri kamu dengan hasutan syaitan sesungguh Syaitan tidak pernah berhenti daripada menghasut anak-anak Adam..............Subhanallah...........Maha Suci Allah...Allah huakbar...........


Allah memberi Nur dalam kehidupan kita supaya kita tahu perjalanan hidup ini..diharapkan Nur dalam jiwa Fadhilah ini terus memancar sinar kebahagian kepadanya.........AMin...
YA ALLAH SWT............TEMUKANLAH AKU DENGAN SEORANG 'ADAM' YANG BOLEH MENJADI KETUA/PENYULUH SINAR DALAM HIDUPKU.............AMIN........

No comments:

Post a Comment