Tuesday, April 6, 2010

KEMATIAN....KEHIDUPAN

seseorang akan mengalami kedua-dua perkara ini......terserah kepada pencipta macam mana disaat kita meghadapi kematian,dengan cara yang susah atau dengan cara yang senang nyawa kita dicabut oleh malaikat,dengan seksa atau damai kita diangkat atau ditarik roh,ya allah..kau maha besar ya allah......kau maha mengetahui bila,dimana,bagaimana semua persoalan mengenai kematian kau tahu ya allah.....kau maha agung ya allah...aku hanya lah hamba mu yang kerdil ya allah.....yang alpha dengan keseronokan dunia.....keseronokan ni melalaikan aku ya allah,,,,moga2 aku tidak tergelincir ke jalan yang tidak baik....amin........saya sangat sedih kerana hari ini saudara saya telah kembali kerahmatullah.....bukan saya sedih dengan tidak redha dengan arwah pergi dulu,tapi saya sedih kerana saya tidak berupaya menjadi orang yang benar-benar baik,sabar,tidak berputus asa dalam kehidupan dan macam-macam lagi,mcm mana la tiba2 ajal saya tidak panjang lepas ni saya yang akan pergi dulu,sedangkan saya belum cukup untuk mendapat keredhaan allah swt..beribadat kepada Nya...saya sedih dengan diri saya.....mungkin sebab saya terlalu emosi kerana hari ini banyak sangat perkara yang menimpa ke atas diri saya......huhuhu......sedihnya jadi insan yang bernama nur fadhilah......tak tahu mana silap saya hari ini....mungkin kebelakangan ini saya tidak bersemangat dengan kerja,assgment dan macam2 lagi.....mood saya terganggu...x nak buat keje dan suka buang masa....itu bukan saya sebenarnya....saya benci dengan diri saya buat masa ni...saya takut...saya tak tahu la kenapa......

ok....saya kongsi la dengan sape yang terbaca saya puyer blog nih......
perkara yang membuat saya sedih kerana pada pagi tadi,saya buat discuss group,kebelakangan ini saya tak tahu kenape saya jadi pelupa,saya sedih......saya da test writing kul2..saya cuba kuatkan semangat agar saya dapat ingat dan tahu ape soalan2 yg akan keluar....time tu saya ok......tiba2.......emosi terggnggu kul1.......saya telefon tempat permohonan praktikal saya....4 buah company saya hantar permohonan,kesemua x dapat...mase tu saya terfikir macam mana la kalau cam ni la jadi bila saya hendak minta kerja nanti...adakah lebih dari ini???hanya allah je yang mengetahui semua ini.......apa yang diharapkan semua nya tidak dijangka melukakan hati....so beringat jangan terlalu berharap tapi kena berdoa supaya lebih banyak rezeki........allah maha megetahui....saya yakin rezeki saya bukan di 4 company itu tapi mybe di company yang lain......hmmmmm.............sedih tu sampai la ke malam hari....saya pon x tau knape la saya beremosi sangat........mybe saya x de tempat nak diluahkan......saya x nak menyusahkan.....tu la diri saya......saya x nak orang mendengar masalah saya,biarlah saya menjadi pendengar masalah kawan2 saya......saya bangga dengan diri saya kerana allah mengurniakan anugerah yang sangat bernilai iaitu sifat tabah dalam diri saya.......bersyukur sangat2.....bersyukur.....bersyukur la dengan apa yang ada.....kalau kita x penah bersyukur kita akan sentiasa dihimpit dengan rase keinginan dan nafsu yg mmbolehkan hidup kita tidak tenteram.....tu je la saya dapat kongsi.....sebenarnya hati saya semasa menulis ni pon tgah sedih.....saya tak tahu la knape....;-((((........salam


p/s.....masih terfikir2 siapakah akan menjadi jejaka idaman(husband)ku???ada ke dia untuk aku???

No comments:

Post a Comment